Vady moderního vzdělávání

Několik citátů Bhaktivédánty Svámího Prabhupády:

"Tento život je přípravou na další život. Toto oni nevědí. Moderní vzdělávání a univerzity jsou v úplné temnotě co se týče tohoto jednoduchého poznání." (DODO 9)

"Moderní vzdělání, oni ani nevědí co je duše, co je toto tělo, jak probíhá transmigrace duše. Všichni jsou tupí. Na světě neexistuje žádná vzdělávací instituce, která by učila tuto vědu, ačkoliv je to nejdůležitější věda pro člověka." (740329Bg.Bom)

"Vskutku, zdá se, že čím vice se někdo stává vzdělanější, tím méně věří v Boha, v Boží zákon, v příští život a v hříšné a zbožné činnosti. Moderní vzdělání jednoduše připravuje člověka na to, jak se stát zvířetem. Pokud zde není vzdělání, které by učilo člověka kým je a jestli je nebo není tělem, tak takový člověk není o nic lepší než osel." (MG 3)

"Moderní vzdělávací systém bez poznání Bhagavána, otevřeně vám mohu říci, že nejen v Indii,...Moderní vzdělávací instituce jsou ve skutečnosti různé druhy jatek." (N98:711120LE.Del)

"Bohužel, lidské bytosti, ačkoliv mají lidská těla, ve svém chování se stávají horší než zvířata. To je chyba moderního vzdělávání. Moderní učitelé neznají cíl lidského života. Pouze se zajímají o to jak rozvinout ekonomické podmínky ve svých zemích nebo v lidské společnosti." (Cc. Adi 9.42)

"Moderní vysoká škola prakticky připravuje studenta na to, aby získal psí mentalitu, s níž pak slouží většímu pánu. Po ukončení takzvaného vzdělání chodí takzvaně vzdělaní lidé jako psi ode dveří ke dveřím žádat o nějakou službu, ale většinou jsou vyhnáni s tím, že pro ně není místo. Psi jsou bezvýznamná zvířata, která slouží pánovi věrně za kus chleba, a stejně tak i lidé slouží věrně svému pánovi, aniž by dostávali náležitou odměnu." (ŠB 2.3.19 význam)

"Účelem moderního vzdělávacího systému je povýšit obyčejné lidi, ale oni nevědí jak je povýšit. Proto je zde tolik problémů. Povýšení by mělo být...Musí zde být nějaký účel, cíl. A jaký účel vzdělávání dává? Je to bezúčelové vzdělávání. Vzdělávání dnes většinou znamená umožnit smyslový požitek. Toť vše. Od samotného počátku je chlapcům a dívkám ve školách a na univerzitách dávána veškerá svoboda pro sexuální život. Toto není vzdělávání. Vzdělávání znamená vést lidi postupně k vědomí Krišny. To je vzdělávání, vědomí Boha." (731112SB.Del)

"Moderní vzdělání však uměle vytváří pojetí feminismu, které je plné pýchy, a manželství je následkem toho již prakticky jen fantazií." (Bg. 16.7 význam)

"Zvláště moderní vzdělávání, dělají věci víc a víc komplikovanější." (RUSSELL.Sya)

"V moderním vzdělávání není žádné skutečné poznání. Skutečné poznání začíná v Bhagavad-gítě." (760511SB.Hon)